Kaapstad en weer thuis!

3 november 2013 - Cape Town, Zuid-Afrika

We zijn weer thuis aangekomen maar jullie hadden nog het verslag vaan de laatste drie dagen in Kaapstad tegoed. We zijn dus inderdaad zoals gepland op de twee dag van ons verblijf in Kaapstad de Tafelberg gaan beklimmen. De ochtend begon mooi met eens strak blauwe lucht maar toen we aan de beklimming begonnen werd het al snel minder geen zicht en zachte regen. We zijn nog wel naar boven geklommen en hebben boven even rond gelopen maar het was er winderig, koud en vooral nat (deed me denken aan onze vorige ervaring met het beklimmen van een berg). Naar beneden werd het weer steeds slechter, maar gelukkig helemaal heel weer beneden gekomen. Daarna ons even gewarmd aan een lekker kopje thee en Lineke had het zo koud dus maar meteen een vest in het kanarie geel gekocht met het tafel berg logo. Daarna nog een stuk hard gelopen was nog wel bewolk maar wel gestopt met regenen. Toen gedoucht en naar een leuke kroeg gegaan genaamd "the slug and lettuce". De derde dag in Kaapstad zijn we naar de kaap gereden helaas was het weer wederom erg slecht maar toch een mooie rit langs de kust en op Cape point nog een korte wandeling gemaakt. Helaas konden we de wandeling van Cape point naar kaap de goede hoop niet maken was te nat en dus erg glad. We zijn wel naar kaap de goede hoop met de auto gereden maar snel weer naar binnen erg koud en winderig. Toen naar de pinguïn kolonie die daar ook ergens in de buurt zit. Helaas waren net twee bussen met Japanners gearriveerd die allemaal met een pinguïn op de foto wilden dus snel even gekeken en toen gevlucht. 's Middags maar weer naar onze favoriete kroeg in Kaapstad "de slak en sla". Laatste dag in Kaapstad zijn we naar de botanische tuin geweest gelukkig was het weer beter zelfs af en toe zon. 's Middags naar het museum district 6 wat gewijd is aan een hele wijk in Kaapstad waar alle gekleurde mensen zijn verdreven erg indrukwekkend en op de weg naar het vliegveld kwamen we langs de sloppenwijken (nou geen wijken maar meer steden) waar de mensen onder andere uit district 6 heen waren verplaatst. De tegenstelling tussen arm en rijk in Zuid-Afrika zijn en zullen voorlopig nog wel erg groot blijven. Daarna auto terug gebracht en een zeer voorspoedige terug vlucht gehad. Het was een schitterende vakantie in een land met enorme verschillen in zowel klimaat, landschap als bevolking en cultuur. Hartelijk dank voor het lezen van ons log en de leuke reacties. Zal de foto's de komende dagen nog wat verder aanvullen dus het log nog even in de gaten houden.